Als modern bedrijf wil je tegenwoordig graag een hoge positie op Google bemachtigen om zo veel mogelijk klanten naar je toe te trekken en die te behouden. Dit kun je onder andere bereiken door middel van linkbuilding. Hoe meer je gebruik maakt van relevante links, hoe hoger de waarde van jouw website wordt. Je zorgt er samen met het online marketingbureau die je hebt ingeschakeld voor dat je op de hoogte bent van de acties van de concurrenten zodat je daarop kan inspelen. Als je een kans wil maken bij het grote publiek kan je eigenlijk niet meer zonder linkbuilding. Wie wil er nou niet de beste worden in de verkoop van zijn/haar topproducten?
Zoekwoorden met een hoog zoekvolume
Het is een langdurig proces om aan de top te komen en te blijven. Die top 10 positie krijg je echt niet zomaar.We spreken over een ingewikkeld pakket van eisen. Het is bijvoorbeeld ook van belang hoeveel relevante links er naar jouw website toe gaan. De kwaliteit van de links speelt zeker ook een rol en zoekwoorden met een hoog zoekvolume zijn ideaal maar wel lastig te krijgen. Het is wel de bedoeling dat je zo min mogelijk uitgaande links hebt omdat dit de waarde van een backline afzwakt.
Haastige spoed is zelden goed
Ook is het belangrijk om het proces met beleid aan te gaan omdat Google erg streng is in de controle op linkbuilding vanuit marketingperspectief. Het is mogelijk dat je een penalty kunt ontvangen als je er van verdacht wordt geen inhoudelijke bijdrage te hebben geleverd in je links. Dit zal je positie schaden. Het advies is om hier voorzichtig mee om te gaan, zodat jij je bedrijf vindbaar kunt houden en niet bekend komt te staan als “dat bedrijf”.
Kijken,kijken, kopen?
Het is dus al met al best een investering en kost veel tijd. Het gaat, als het goed loopt,je bedrijf zeker een boost geven en je checkt nog eens extra de links en zoekwoorden die je momenteel gebruikt. Als je goed en snel te vinden bent op Google dan levert je dat inkomen op, zelfs als een potentiële klant alleen maar rondkijkt en niet meteen tot aanschaf overgaat. Die onthoudt namelijk dat je website makkelijk te vinden was en er overzichtelijk uitziet. Hij of zij vertelt dit door en zal de volgende keer waarschijnlijk overgaan tot een aankoop in je webshop.
En daar doen we het uiteindelijk voor!