Beauty & mode

Jouw merk in de spotlights? Verken de mogelijkheden!

Niet alleen verkennen. Ook erkennen en herkennen is van het grootste belang om jouw product bij je doelgroep te krijgen. Hoe pak je dat precies aan? 

Ga eens goed bij jezelf te rade. Liefst met je team, ervan uitgaande dat je deze route niet in je eentje bewandelt. Waar ligt de kracht van jouw merk of product? Welke leegte wordt erdoor gevuld? Voor welke doelgroep of generatie is wat jij te bieden hebt werkelijk onmisbaar?

Natuurlijk wordt een groot deel van deze specifieke vragen beantwoord door zorgvuldig marktonderzoek. Maar je weet toch waar je aan begonnen bent? Wat is je doelstelling? Je missie? Het zijn deze basiswaarden die je terug moeten brengen naar de essentie zodra je eraan toe bent om je product in de markt te zetten.

Laten we eens een gevestigd merk als voorbeeld nemen. Misschien dat je daardoor wel het licht gaat zien.

Het succes van Jimmy Choo

Is dat iets wat je wilt en/of kunt evenaren? Zo ja, dan heb je flink wat werk voor de boeg! Wat Jimmy Choo zo ijzersterk maakt is de enorme hoeveelheid aan damesschoenen in bijzondere en eigenzinnige designs. Die zijn ook nog eens met de hand gemaakt! Ook voor handtassen, een heus Jimmy Choo parfum en andere accessoires draaien de experts van dit merk hun hand niet om.

Hoe vergroot je nou je naamsbekendheid? Simpel. Klanten werven. Natuurlijk kan het een tijdje duren voordat je daar bent, maar zolang je experts op het gebied van mode onder je hebt, moet dat lukken. Grote namen trekken immers grote namen aan. Tamara Mellon, mede oprichtster van Jimmy Choo, was immers werkzaam bij Vogue. En Lady Di was, zo wordt geclaimd, een groot fan van het merk. Met dergelijke clientèle wordt klanten winnen een stuk gemakkelijker!

Doelgroep

Uiteraard moet je weten aan wie je het meeste verkoopt. Zorg er dan ook voor dat je alles weet van je doelgroep. En dan bedoelen we dus ook echt álles! Hoe kleden jouw potentiële klanten zich? Waar houden ze zich mee bezig? Wat zijn hun favoriete kleuren? In welke leeftijdscategorie zitten ze? Vervolgens speel je daarop in met zowel je producten als je reclamecampagne.

Veelzijdigheid

Geen enkel zichzelf respecterend bedrijf wil een one hit wonder zijn. Wissel je output dan ook voldoende af. Blijf niet telkens hetzelfde stokpaardje berijden maar kom ook met iets nieuws. Geen update van een oorspronkelijke hit, maar iets totaal anders! Wat? Tja. Zodra wij jouw volgende stap moeten voorspellen, wat voor kansen heb je dan nog? Bij jouw merk moet men juist het onverwachte verwachten… en dan nog keer op keer totaal verrast worden!