Musthaves, shouldhaves, couldhaves, wouldhaves. Comfortabele en verstelbare tafels en stoelen behoren absoluut tot de eerste categorie. Aan jou de edele taak om dat aan je publiek duidelijk te maken.
En dat niet alleen. Alle kantoorbenodigdheden die jij te bieden hebt als groothandel moeten vanaf dag één aanwezig en, waar van toepassing, operationeel zijn. Dat zijn geen zaken waarvan je moet denken: oh, komt later wel. Nee. Wanneer dat je instelling is, plant je de eerste voet van je bedrijf al ferm in het graf.
Overdreven? Nee hoor! Laksheid kunnen ondernemers zich namelijk absoluut niet veroorloven. Want wanneer ze over één aspect lichtzinnig gaat denken, is het einde straks zoek! Dan kun je álles wel uitstellen en bagatelliseren. En zo ver wil niemand het toch laten komen? Nee. Dachten wij dus ook.
Dus. Hoe ga jij al jouw producten in de markt zetten? Want ook jij mag niet ten ondergaan aan deze aanlokkelijke valkuil van uitstelgedrag! Op iedere kwestie dien je daarom een antwoord te hebben. Voor iedere productgroep weet jij precies te vertellen waarom deze zo noodzakelijk is. Laten we een paar voorbeelden bij langs gaan.
Bureaustoel
Waarom niet gewoon een eetkamerstoel? Die kun je ook aan een bureau zetten. En die is eveneens gemaakt om op te zitten. Waarom hier zoveel aandacht aan kwijt zijn?
Nou, lichamelijke klachten onder je personeel wil je natuurlijk te allen tijde voorkomen. Iedereen moet op alle fronten goed op zijn of haar plek zitten. Gebeiteld zelfs! Bespaar daarom niet op comfortabele stoelen, die nog verstelbaar zijn ook. Zo kan iedereen zijn of haar perfecte zithouding met het grootste gemak vinden. En dat is dus precies wat jij aan je doelgroep moet vertellen!
Bureaus
Maar natuurlijk! Die stoelen zijn er immers niet voor niks. En voor deze tafels gelden dezelfde criteria. Laat je publiek weten dat complete ergonomie voor heel hun personeel topprioriteit is.
Gebruik ook niet de minste foto’s om deze boodschap echt te doen landen. Zet de tafels en stoelen neer in een sfeervol verlichte kamer met een passende achtergrond. Of laat een professionele fotograaf dat doen, natuurlijk.
Opbergruimte
Ja, dat kan je publiek zelf wel bedenken. Maar dat is nou juist het gevoel dat je je klanten niet moet geven. Jouw publiek is immers dom en daarom moet je ze alles voorkauwen. Klinkt gemeen, maar het is zo. Waarom zou men anders naar je luisteren? Jij weet immers precies welke locker of roldeurkast op welke plek hoort te staan.
Snap je? Leef je in in zowel je doelgroep als je eigen producten om ze perfect aan elkaar te koppelen. Door dat te doen, stel je een pakkende boodschap samen. En die breng je over om het gevoel te geven dat je weet waar je het over hebt. Zo bereik jij jouw doelgroep.