Iedereen kent ze wel, opdrachtgevers die erg veeleisend zijn. Niet zo gek, want ze betalen goed voor je diensten. En wat is er nou mooier om tijdens een bespreking een mooie folder te kunnen uitdelen aan een opdrachtgever? Dit getuigt niet alleen van professionaliteit, maar geeft ook aan dat je een commitment maakt als aanbieder. Lees hieronder de 4 tips hoe je met een folder de show steelt bij je opdrachtgevers:
1: Wederkerigheid
Voor wat hoort wat, iedereen kent de uitdrukking wel. En in de zakenwereld is dat niet anders. Zodra je een potentiële opdrachtgever iets aanbiedt zonder daar iets voor terug te willen, creëer je een schuldgevoel, een gevoel dat ze nu wel iets terug moeten doen en jou die opdracht waarschijnlijk nog meer gunnen. Maak dus een prachtige, luxe folder, die je vervolgens gratis aanbiedt.
2: Laat zien wat je kunt
Als je al meerdere opdrachtgevers hebt gehad is een folder een mooie manier om te laten zien wat je al hebt gedaan. Zo kan een nieuwe opdrachtgever zien dat je weet waar je het over hebt, en dat je al goed werk hebt afgeleverd bij andere klanten. Een A4-folder is hier perfect voor, genoeg ruimte om te laten zien wat je hebt gedaan, maar nog steeds handzaam.
3: Aanzien
Kom je enkel met een schrijfblokje en een pen aan bij een potentiële nieuwe klant? Dat is wel een beetje karig. Kom je bijvoorbeeld met een complete tas met daarin je laptop, waterflesje, schrijfblok, pen en promotiemateriaal aan, dan straal je uit dat je weet waar je het over hebt en dat je goed voorbereid bent. En heb je dan ook nog een mooi visitekaartje om achter te laten, en een folder om je diensten te presenteren? Dan schep je een hoop aanzien, en hoef je de hoge verwachtingen alleen nog maar waar te maken 😉
4: Efficiënt
Wanneer je kiest om een folder te ontwerpen en deze mee te nemen naar een overleg is dat een efficiënte manier om informatie over te brengen. Jouw potentiële nieuwe opdrachtgever krijgt zo de mogelijkheid om wat achtergrondinformatie over jezelf en je bedrijf te lezen, ook als jij allang weer op weg bent naar je kantoor of nieuwe klant. Op deze manier blijft een folder voor je werken!
5: Bonustip
Naast dat een folder een positieve invloed kan hebben op je bedrijf en opdrachten, is het een zeer kostenefficiënte manier van investeren. Een folder laat je voordelig drukken bij een online drukker, en deze wordt direct naar je huis of kantoor gestuurd. Geen gedoe bij een copyshop of een minimale oplage van 1000 stuks, je bestelt folders eenvoudig online.