Diensten

Slim reclame maken voor je bedrijf? Zo doe je dat!

Je kansen grijpen. Gezien worden. Dat is hoe jij van een idee uitgroeit tot een grote speler in jouw vakgebied! Hoe pak je dit aan?

Eigenlijk is het heel simpel. Jij hebt kaders. Iedereen heeft die wel. Leer ze te verleggen en eroverheen te kijken om jezelf te profileren op manieren waar anderen nog niet eens aan gedacht hebben. Creativiteit en een vooruitziende blik zijn hiervoor natuurlijk een vereiste.

Iedere branche heeft hier echter weer wat anders voor nodig. Dat wil zeggen dat je schoenen niet op dezelfde manier aan de man brengt als limonade. Wacht, dat zeggen we nu wel, maar we verkondigden toch zojuist dat je buiten gestelde kaders moet denken? Nou, in dat geval zou je, zodra je de juiste manier hebt gevonden, één methode kunnen toepassen op twee hele verschillende producten! Maar uiteraard beperk je je op je eigen diensten en gun je niet zomaar iedereen een blik in jouw reclame keuken. Anders ben jij straks niet uniek meer en dat moeten we niet hebben!

Hieronder hebben we enkele voorbeelden verzameld die je hopelijk kunnen inspireren om jezelf op jouw geheel eigen manier in de markt te zetten.

Toegepaste kunst

Uiteraard doen we voorzichtig met het spuien van ideeën. Straks zetten we precies neer wat jij nodig hebt en dan is het al niet uniek meer. Maar toch, je moet wel een beetje een beeld hebben van de mogelijkheden. Dus, daar gaan we.

Denk eens aan allerlei zaken die je gratis weggeeft om reclame te maken. Folders. Pennen. Visitekaartjes. Dat zijn allemaal objecten die iedereen in zijn of haar dagelijkse leven met grote regelmaat voorbij ziet komen. Maar wat nou als die de vorm hebben van waar jouw onderneming om draait? Bijvoorbeeld een visitekaartje met het uiterlijk van een gegraveerde plank wanneer je een houthandel runt. Of een folder die eruitziet als een 2D bakvorm om je kook- en bakbenodigdheden aan de man te brengen. Een pen die ook kan dienen als kwast om aan te tonen dat je een kunstw-

Nee. Hier stoppen we. De rest moet je maar zelf verzinnen.

Woordspelingen

Wat is een woordspeling nou eigenlijk? Het zijn twee of meer verschillende zaken die met elkaar worden vermengd, meestal op humoristische wijze. Het contrast is vaak de grap. Hier kunnen we eigenlijk kort over zijn: verwerk die in je reclamecampagne! Misschien wordt het uiteindelijk wel een soort handelsmerk?

DENK GROOT

Stel, er moeten werkzaamheden plaatsvinden die grenzen aan/zich afspelen op het terrein waar jouw pand staat. Misschien denken mensen dan wel dat je tijdelijk uit de running bent. Dat kun je gemakkelijk oplossen.

Vaak worden er stootwallen gemaakt met behulp van grote zakken die als een soort afscheiding functioneren. Daar kan jouw bedrijfsnaam op prijken! Door meerdere exemplaren van een passende big bag te kopen en jouw huisstijl hierop af te laten drukken, zorg jij dat iedereen je ziet. Slim toch? En mocht je er het geld voor hebben, huur dan een billboard, waarin je jouw unieke boodschap op jouw unieke manier aflevert aan je doelgroep.

Veel succes met jezelf verkopen!